آیا فکر می‌کنید اینستاگرام برای کسب‌و‌کار شما مناسب نیست؟ مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله نظرتان نسبت به این موضوع تغییر پیدا خواهد کرد.

 

زمانی که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به قیمت ۱ میلیارد دلار خرید، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصویر به این زودی جایگاه خودش را در میان کاربران پیدا کند و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی شود.

جالب است بدانید که هر ۹ ماه حدود ۱۰۰ میلیون به تعداد کاربران این اپلیکیشن اضافه می‌شود. شما با خواندن این مقاله متوجه خواهید که چرا مارک زاکربرگ حاضر شد این مقدار پول روی این اپلیکیشن هزینه کند و چرا بهتر است شما هم همین کار را انجام دهید.

پس با من همراه باشید تا با استراتژی‌هایی آشنا شوید که منجر به توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما از طریق اینستاگرام می‌شود.

 

 

چرا مارک زاکربرگ روی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کرد؟

موسس فیسس بوکیکی از دلایل سرمایه‌گذاری شرکت فیسبوک روی اینستاگرام این بود که این اپلیکیشن از طریق پلتفرم بصری باعث ارتباط  این شرکت با کل دنیا می‌شود. درواقع اینستاگرام تبدیل به سلاح مخفی مارک زاکربرگ شده است؛ زیرا بسیاری از کاربرانی که علاقه‌ی خودشان را نسبت به فیسبوک از دست می‌دهند، به اینستاگرام جذب می‌شوند.

نتیجه‌ی یک گزارش نشان می‌دهد که تنها یک سوم افراد بین ۳۰ تا ۴۹ سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند و ۸۴ درصد آن‌ها در فیسبوک فعال هستند.

از طرفی، ۵۹ درصد افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال به‌طور منظم از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ۵۲ درصد جوانان حداقل ماهی یک‌بار فیسبوک خود را چک می‌کنند؛ درحالی‌که این رقم در مورد چک کردن اینستاگرام به ۷۹ درصد می‌رسد.

این مطلب را نباید از دست بدهید :   اگر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید چه خواهد شد؟

امروزه کاربران جوان به جای درگیر شدن با فیسبوک ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های دیگری استفاده کنند. اگر افرادی که از محصولات شما استفاده میکنند، سن شان مابین ۱۸ تا ۳۵ هستش، مناسب ترین راه تبلیغات محصولات تان و جذب مشتری، اینستاگرام است.

 

 

چرا شما هم باید در اینستاگرام عضو شوید؟

سرمایه‌گذاری کردن روی شبکه‌ی اجتماعی که ممکن است تا ۳ سال دیگر از بین برود، کار عاقلانه‌ای نیست. اما خبر خوب  این است که اینستاگرام در این دسته از شبکه‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرد. در ادامه علت این موضوع را بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد:

 

۱فیسبوک صاحب اینستاگرام است

۱۳ سال از تأسیس فیسبوک می‌گذرد و این شبکه‌ی اجتماعی توانسته است ارزش خود را به ۳۵۰ میلیارد دلار برساند. پس مطمئن باشید که فیسبوک و اینستاگرام به این زودی‌ از بین نخواهند رفت.

 

۲اینستاگرام ساختار بی‌همتایی دارد

این روزها استفاده از موبایل با سرعت زیادی رو به افزایش است. در سال ۲۰۱۴ تعداد کاربران جهانی موبایل از تعداد کاربران دسکتاپ بیشتر شده است. اینستاگرام اولین شبکه‌ی اجتماعی است که فقط برای استفاده با تلفن هوشمند طراحی شده است.

یکی از تکنیک های قدرتمند فروش آنلاین، اینکه مراحل خرید را کاهش دهیم و اینستاگرام به طرز فوق العاده اینکار را برایمان به صورت رایگان انجام میدهد.

شما با استفاده از اینستاگرام میتوانید گام هایی که مشتری احتمالی برای طی کردن نیاز دارد تا محصول شما را خریداری کند را کمتر میکنید و یک گام کمتر یعنی فروش بیشتر

همین موضوع تجربه‌ی جدیدی از عضویت در شبکه‌های اجتماعی برای کاربر مهیا کرده است.

این مطلب را نباید از دست بدهید :    ۱۲ اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام

 

۳تجارت الکترونیک

تبلیغات اینترنتی رشد بسیار بالایی در بازار داشته‌ است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۲۶ درصد از تبلیغات اینترنتی از طریق موبایل انجام شوند.

هرچقدر تأثیر تلفن‌ هوشمند در آینده‌ی تبلیغات بیشتر شود، نقش اینستاگرام هم در این زمینه بیشتر می‌شود. اضافه شدن امکاناتی مانند گذاشتن لینک‌ نیز به این اپلیکیشن کمک کرده است تا برندها راحت‌تر بتوانند به کمک آن، محصولات خودشان را به فروش برسانند.

پیشنهادم این است که لینک اینستاگرام را خالی نگذارید و آن را با لینک کانال تلگرام یا آدرس تلگرام شخصی خودتان پر کنید تا مخاطبین تان بتوانند از طریق راه های مختلف با شما در ارتباط باشند.

 

مقاله مرتبط:

 

 

چگونه باید فعالیت خود را آغاز کنیم؟

حال که فهمیدیم چرا مارک زاکربرگ روی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کرده است و به چه علت این شبکه‌ی اجتماعی در آینده نیز به فعالیت‌های خودش ادامه خواهد داد، می‌خواهیم ببینیم از کجا باید فعالیت خود را برای حرفه ای شدن و افزایش فروش در اینستاگرام آغاز کنیم.

 

جذب کاربران جدید با سیستم اتوماتیک

برای جذب فالوور باید سیستم خودکار خودتان را راه اندازی کنید. تعامل با افراد جدید در اینستاگرام و فالوو و یا لایک کردن افراد کار وقت گیری هستش و باید ۲۴ ساعته فعال باشید.

درحالی که ربات هایی مانند چریک گرام این فرایند را به صورت خودکار انجام میدهد. ارسال کامنت خودکار، فالوو و آنفالو خودکار و لایک کاربران از ویژگی های این نرم افزار است.

این مطلب را نباید از دست بدهید :   اگر کسب و کار دارید، با این تکنیک ها فروش خود را متحول کنید!

برای دریافت ربات چریک گرام کلیک کنید

ثابت قدم باشید

اینستاگرام سیاست‌های خود را تغییر داده است و دیگر پست‌ها را بر اساس تاریخ و ساعت به اشتراک گذاشته شدن نشان نمی‌دهد؛ بلکه آن‌ها را بر اساس میزان لایک و کامنت مرتب می‌کند و به کاربر نشان می‌دهد.

بنابراین این روزها کیفیت نقش پررنگ‌تری پیدا کرده است. شما هم با اشتراک گذاشتن روزانه یک پست می‌توانید جایگاه خودتان را در این شبکه‌ی اجتماعی تثبیت کنید.

همچنین سعی کنید از ابزارها و ویژگی‌های جدیدی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، به‌طور مرتب استفاده کنید. به اشتراک گذاشتن پشت‌ صحنه‌های شرکت از طریق لایو استوری مثال خوبی برای استفاده‌ی مداوم از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن است که یکی از بهترین تکنیک های استوری مارکتینگ است.

 

پس از همین امروز کارتان را با اینستاگرام شروع کنید و مشتریان کسب و کار خود را از وجود خودتان مطلع سازید.

 

منبع: INC

 

مطالب پیشنهادی برای 4 دقیقه بعدی

با اینفلوئنسر مارکتینگ بی حد و مرز بفروشید با اینفلوئنسر مارکتینگ بی حد و مرز بفروشید  این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستن و تمامی برندها به دنبال بر...
کسب درآمد از اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید کسب درآمد از اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید  راه های متفاوتی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود داره که در این مقاله تک تک این راه ها ر...
استوری اینستاگرام یک بازاریاب حرفه ای استوری اینستاگرام یک بازاریاب حرفه ای  احتمالا تا حالا در مورد استوری اینستاگرام چیزایی شنیدین ولی آیا می دونستین استوری می تونه یه بازاریاب...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *