چگونه کپشن های حرفه ای و جذاب در اینستاگرام بنویسیم

 

اگر یک مدیر اینستاگرامی باشی مطمئنا تا الان به این موضوع فکر کردی که چطور می شه یک کپشن عالی نوشت و با یک توضیح واضح تصویر و فیلمی رو که به اشتراک گذاشتی به مراتب قوی تر و پر بیننده تر کنی؛

ولی یک مطلب مناسب برای کپشن چه خصوصیتی داره؟

چطور می شه یک متن جذاب نوشت؟

این چیزیه که می خوام تو این مقاله بگم تا بدونی با رعایت چند نکته خیلی ریز و آسون چطور صفحه اینستاگرامت تبدیل به یک فروشگاه پرطرفدار می شه، بنابراین تا آخر این مقاله با من باش و به یک کپشن نویس حرفه ای تبدیل شو

 

چرا کپشن خوب مهم است؟

نوشتن یک کپشن عالی خیلی مهمه و می تونه باعث بشه تعداد زیادی لایک به صفحه شما سرازیر بشه، کامنتهای خوب دریافت کنی و همین طور اثر خیلی زیادی در نتیجه جستجو داره، اما اینکه چطور بین اینهمه ایده ناب و عکسهای زیبا یک تکست زیبا یا یک مطلب آموزنده در کپشن بنویسی خودش یک چالش برای مدیرای اینستاگرامیه

 

یک کپشن در واقع شخصیت یک نام تجاری رو نشون می ده ، مخاطب رو سرگرم می کنه و محرکیه برای اینکه فالوورها کامنت بگذارن یا شما رو لایک کنن، یک کپشن تا ۲۲۰۰ کاراتر ظرفیت داره و می تونه شکلک یا هشتگ ها (تا سی هشتگ) رو هم شامل بشه.

البته نباید برای یک کپشن مقاله نویسی کرد و از تعداد زیادی ایموجی استفاده  کرد، متن یک کپشن باید گیرا باشه و خوندنش آسون باشه، باید پر محتوا باشه و با کاربر ارتباط برقرار کنه.

 

instagram بعضی وقتا یک تصویر می تونه خسته کننده باشه یا حداقل جذاب نباشه اینجا یک کپشن خوب می تونه پست رو نجات بده و اون رو به یک پیام جذاب تبدیل کنه.

این مطلب را نباید از دست بدهید :   کسب درآمد از اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید

 

 

خوب حالا می خوای بدونی چطور یک کپشن جذاب بنویسی؟

برای اینکه بهترین کار رو انجام بدی اول باید به دوتا سوال فکر کنی

چی باید بگم؟

چطور باید بگم؟

راز مهمی که درباره نوشتن یک کپشن خوب وجود داره اینه که شما باید از یک فرمول و یا دستورالعمل خاص برای نوشتن یک کپشن استفاده کنی و اون رو در شبکه اجتماعی خودت یا صفحه اینستاگرامت منتشر کنی، باید از تمام حواس پنجگانه ات استفاده کنی و تصویرت رو توصیف کنی مثلا اگر تصویر از یک غذای خاص در رستوران داری و می خوای دیگران رو به خورن غذای رستوران تشویق کنی این نکته ها رو رعایت کن.

 

instagram این مکان رو به خوبی توصیف کن، نور، رنگ ، دکور و هر چیز دیگه ای که در این مکان قابل دیدنیه

صداهای آن رو توضیح بده!

چه چیزی شنیدی؟

آب و هوا و دمای رستوران چطور بوده؟

بوی غذایی که سرو شده یا فضای رستوران را چطور توصیف می کنی؟

طعم غذا هم از مواردی است که باید در نظر بگیری

این در واقع یک نوشته توصیفی است و یک راه عالی برای نوشتن کپشن

 

 

یک داستان همیشه کمک کننده عالی برای شماست

همیشه یک داستان کمک فوق العاده برای کپشن به حساب میاد، مهم نیست که داستانی که می نویسی به فروش مستقیم یا طرح بندی نام تجاری و یا موارد دیگر مثل این ربط دارد یا نه.

instagram ولی داستان گویی یک تکنیک فوق العاده در هر موقعیتیه

 

با کمک یک داستان می تونی لحن و رابطه ای که دوست داری با مخاطب داشته باشی؛

یک داستان می تونه برای همه اهداف مورد استفاده قرار بگیره و می تونی اطلاع رسانی خوب، سرگرمی خوب یا آموزش درست رو در غالب یک داستان به مخاطب عرضه کنی.

این مطلب را نباید از دست بدهید :   ۳ استراتژی قدرتمند برای معروف شدن در شبکه های اجتماعی

 

instagram البته یک فرمول درست هم برای داستان نویسی وجود داره، در سناریو قصه جواب این سوالها را به مخاطب بده

قضیه چیه؟

کی اتفاق افتاده؟

کجاست؟

چرا این را تعریف می کنی؟ چرا این اتفاق افتاده؟

چطور رسیدی اونجا؟ چطوری اتفاق افتاد؟

 

مثلا همان تصویر رستوران رو در نظر بگیر می تونی در مورد تاریخچه اون صحبت کنی کی به اونجا رفتی؟ چطور پیداش کردی؟ یا چیزای دیگه؛ یک راه مفید و سرگرم کننده برای مخاطب.

 

 

یک نکته بسیار مهم: مخاطب خودتون رو بشناسین

instagram اولین چیزی که باید در نظر بگیری اینه که مخاطب شما چه خصوصیتی داره؟

قومیتش، سنش، جنسش، وضعیت شغلیش، سطح سوادش، درآمد متوسطش و موارد دیگش چیه!!!!

وقتی تونستی بفهمی برای کیا صحبت می کنی حالا می تونی لحن صحبت با مخاطبت رو انتخاب کنی، در این صورت هدفت رو می شناسی و می دونی که چی لازم داری و لازم نیست وقت و انرژی برای کسانی بگذاری که می دونی مشتری شما نیستن.

 

فرض کن برند شما یک نوع بیمه اتوموبیله، خوب پس باید کسی رو در نظر بگیری که بیمه اتوموبیل لازم داره، در کل بهتره چشم اندازی به این خصوصیات مخاطبت داشته باشی

instagram علاقه ها، باورها و آرزوها

instagram مشکلات رایج

instagram عادت های خرید

instagram محل و آدرس

مخاطبت رو که پیدا کنی مستقیما با خودش ارتباط برقرار می کنی و می تونی کپشنهای عالی برای همون دسته بنویسی و یک صفحه اینستاگرامی پرمخاطب از همین دسته بسازی.

 

 

یک متد جدید برای زندگی عرضه کن،

instagram به اصطلاح در مورد یک لایف استایل جدید بحث کن

این مطلب را نباید از دست بدهید :   راز های ناگفته اکسپلور اینستاگرام | وایرال کردن پست ها

مارکهای لباس نمونه های عالی برای این سبک نوشتارن، فرض کن یک مدل با لباس مدنظر شما در یک پس زمینه ساده و بدون هیچگونه اطلاعاتی، فقط در مورد علاقه یا سلیقه مخاطب بحث می کنی، در مور اندیشه ها یا باورای اونها صحبت می کنی و مخاطبت رو به بحث تشویق می کنی

 

 

 

این تصویر رو در نظر بگیر که از علاقه مخاطب برای انتخاب یک ترکیب در فستیوال سوال شده و خواسته تا کاربر نظرش رو راجع به سبک انتخابی به اشتراک بگذاره، یک استوری جذاب و چالش برانگیز که با پیوند نام تجاری با یک سبک زندگی نه فقط فروش رو بالا می بره بلکه کسایی که اون رو با همون هویت و نام تجاری می بینن می تونن به عنوان بخشی از ذهنشون بهش فضا بدن و جایی براش در زندگیشون باز کنن.

 

instagram این نوع پیامها میتونن واقعا الهام برانگیز یا بحث برانگیز باشن، با این کار مخاطب به جای یک محصول به یک فلسفه برای استفاده از محصول فکر می کنه و فرآیند تولید محتوا رو برای شما خیلی آسون تر میکنه.

 

یک مطلب قشنگ می تونه باعث بشه شخصیت شما در ذهن مخاطب بشینه و در موقع نیاز به محصول و یا خدمات، نام و برند شما براش تداعی بشه حتی می تونی با این متن زیبا صفحه اینستاگرامت رو تبدیل به یک محل جذب ایده های پرفروش کنی و از این ایده ها استفاده کنی.

 

instagram بنابراین بسیار مهمه که راجع به چه چیزی و چطوری حرف بزنیم تا طرف مقابل ما خودش رو آزاد در انتخاب بدونه، با ما همکاری کنه و در عین حال به سمت کالا یا خدمات ما هدایت بشه.

 

 

 

مطالب پیشنهادی برای 4 دقیقه بعدی

تلگرام یا اینستاگرام؟ روی کدام یک سرمایه گذاری کنیم تلگرام یا اینستاگرام؟ روی کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟   اینکه تلگرام یا اینستاگرام رو انتخاب کنیم سوال خیلی از افرادیه که کسب و کار دارند. طبی...
برنامه سکه بی نهایت فالور بگیر و لایک بگیر اینستاگرام برای رشد نیست...   اگر جزو کاربران اینستاگرام باشی، پس می دونی که داشتن فالوور کم در اینستاگرام باعث می شه عکس های شما کمتر لایک بخوره! حتما این مقاله رو تا آخ...
۳ استراتژی قدرتمند برای معروف شدن در شبکه های اجتماعی ۳ استراتژی قدرتمند برای معروف شدن در شبکه های اجتماعی     معروف شدن در شبکه های اجتماعی یعنی ثروت، یعنی راه ۲۰ ساله شرکتی را در ۶ ماه رفتن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *