12 اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام

 

در این مقاله به 12 اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام میپردازیم که مرتکب شدن آن‌ها، نه تنها باعث رشد و بهبود فالوور ها و فروش نمی‌شود، بلکه می‌تواند خطرات زیان آوری برای فعالیت های بازاریابی با اینستاگرام و کسب و کارتان نیز داشته باشد.

 

۱. نداشتن استراتژی هدف محور

هدفگذاری در اینستاگرام

هدف یکی از کلمات رایج در کسب ‌وکاره که اغلب نادیده گرفته می‌شه. اما اهداف پایه و اساس برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌هاست.

هنگامی که بحث بازاریابی اینستاگرام به میان می‌آد، نداشتن یک استراتژی هدف محور فرصت‌ها و تلاش‌های شما رو از بین خواهد برد. حتی ممکنه تسلیم بشید و یا به این نتیجه برسید که اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی کارگشا نیستند.

اما همونطور که میدونید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نتیجه‌بخشه.

موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما با استراتژی‌ هدف محور آغاز خواهد شد.

مطمئنا، شما می‌تونید داستان خود رو توسط ویدئو کلیپ‌ها و تصاویر بیان کنید، اما کورکورانه این کار رو انجام ندهید. بدونید که چه می‌خواهید و استراتژی‌ تون رو حول این هدف توسعه بدین.

 

 

۲. نداشتن لینک در قسمت بیو برای افزایش کلیک‌ها و ترافیک

ترافیک برای وبلاگ یا وبسایت شما بسیار حیاتی هستش. سایتی که ترافیکی نداره دیر یا زود از میان خواهد رفت.

اگر تازه وارد بازاریابی اینستاگرامی شده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب و جذاب، هم‌چنین گذاشتن لینک‌تون در قسمت بیو است.

پس اگه وبسایت دارین، لینک رو قرار بدین و پیدا کردن محصولات و مقالات رو برای مخاطبین تون ساده تر کنید.

 بیشتر ورودی وبسایت ما بعد گوگل، اینستاگرام هستش و عکس زیر از وبسایت الکسا گرفته شده که نشون دهنده ورودی بازدید کننده از وبسایت ها به وبسایت اینستاگرام پرو هستش.

ورودی اینستاگرام پرو

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   ۵ راز طلائی موفقیت کسب و کارها از طریق اینستاگرام

 

 

۳. خصوصی سازی حساب کاربری اینستاگرام‌

اکانت پرایوت اینستاگرام

اگر حساب کاربری خود رو به حالت خصوصی درآورید ممکنه فالوورهای زیادی رو از دست بدین.

شما می‌توانید پروفایل شخصی تون رو خصوصی کنید، اما پروفایل کسب ‌وکارتون باید عمومی و در دسترس باشه.

هنگامی که کاربران اینستاگرام با اکانت خصوصی شما مواجه می‌شن، ممکنه دلزده بشن و از طرفی نمی‌تونن همون لحظه که شما رو پیدا کردن به تصاویر محصولات و مطالب تون دسترسی داشته باشن.

 

 

4.گذاشتن عکس‌های تکراری به شکل مستمر

پست-های-تکراری-در-اینستاگرام

کاربران به محض مشاهده‌ی عکس‌ها و فیلم‌های تکراری پی‌درپی، شما رو دیگه دنبال نخواهند کرد.

شاید گاهی دلیل خوبی برای تکرار دوباره‌ی یک پست وجود داشته باشه، اما نگذارید این کار تبدیل به عادت بشه.

تحقیقات نشون می‌دن که کاربران اینستاگرام دوست دارن که خرید کنند. اگر پست‌ها‌تون منحصربفرد و یا جذاب نباشن، بسیاری از مخاطبان تون رو از خرید دلسرد خواهید کرد.

تنبلی نکنید و به‌جای به اشتراک‌گذاری دوباره‌ی یک پست، عکس‌های جدیدی از محصولات و کسب‌وکارتون به اشتراک‌ بگذارید.

هنگامی که کاربران اینستاگرام شما رو فالوو می‌کنن، دوست دارن که از محتوای شما بهره ببرن و پست دوباره‌ی یک تصویر تکراری برای اون‌ها سودی نخواهد داشت.

 

 

۵ .پاسخ ندادن به نظرات کاربران

نظرات وسیله‌ای برای تعامل با کاربران هستن که منجر به رشد می‌شن.

هنگامی که کاربران به محتوای اینستاگرامی شما نظر دادن، شما هم باید به نظرات پاسخ بدین.

به یاد داشته باشید که اگه پاسخگوی نظرات مخاطبان خود نباشید، به این معنی خواهد بود که به فالوورها و طرفداران خود، اهمیت نمی‌دین.

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   فرمول سری بازاریابی با اینستاگرام

۶.تمرکز بر روی تعداد، نه کیفیت

اینستاگرام برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری تصاویر منحصربفرد هستش.

قبل از انتشار پست باید از کیفیت و تاثیرگذاری اون اطمینان حاصل کنید.

 

 

7. بیو با متن ضعیف

“چرا” باید شما را دنبال کنند؟

ماموریت محصولات تون رو در یک جمله توصیف کنید.

یا به طور خلاصه آنچه که انجام می دین یا به فروش میرسونید.

بیو کسل کننده نداشته باشد و روی تک تک کلمات کار کنید و جذاب ترین جمله رو در بیو قرار بدین.

 

8.منتشر کردن عکس های افقی و با سایزهای اشتباه

عکس ها باید مربع باشند و با سایز 1240 در 1240

اگر به این صورت نباشه ممکنه نصف عکس شما نمایش داده نشه و یا بی کیفیت به کاربر نمایش داده بشه.

برای مربع کردن عکس ها، می توانید از برنامه Instasize استفاده کنید که برای اندروید و آیفون منتشر شده.

 

 

9.در انتشار پست، استمرار و نظم ندارید

هیچ چیز بدتر از این نیست که وارد صفحه اینستاگرام یک کسب و کار بشید و ببینید ماهها و یا سالهاست که به روز رسانی نشده.

پس همواره فعال باشید.

روزانه 1 الی 2 پست منتشر کنید و اینکار رو در برنامه روزانه خودتون قرار بدین تا هیچوقت فراموش نکنید.

 

 

10.در زمان های نامناسب پست منتشر میکنید

شما روی پست کار میکنید. توضیحات مناسبی براش مینویسید ولی زمانی این پست رو منتشر میکنید که کسی نیست که پست شما رو ببینه.

پیج های تجاری آمار و ارقامی رو نشون تون میدن که چه زمان هایی پست بگذارید بیشتر دیده میشه و تعداد کاربران بیشتر فعال هستن.

پس از این سیستم استفاده کنید و بهترین زمان پست گذاشتن رو پیدا کنید و در اون زمان منتشر کنید.

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   تلگرام یا اینستاگرام؟ روی کدام یک سرمایه گذاری کنیم

11.در پست شما هیچ دعوت به اقدامی از کاربر وجود ندارد

از کاربران کاری رو بخواین تا انجام بدن و به این تکنیک call to action  یا دعوت به اقدام میگن.

میتونید بخواید تا نظرشون رو در مورد محصولات شما و یا پست شما بگن یا دعوت کنید روی لینک بیو کلیک کنن.

 

 

12.استفاده نکردن از ربات های تبلیغاتی اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام

اگه هنوز هم ربات تبلیغاتی نینجاگرام رو روی پیج تون راه اندازی نکردین، پیشنهاد میکنم همین امروز دست به کار بشید و از این ربات استفاده کنید.

نظر یکی از کاربران عزیز که از ربات نینجاگرام استفاده میکنن و نتایجی که بدست آوردند:

 

نینجاگرام باعث میشه سریع تر رشد کنید و پیج تون رو به افراد خیلی بیشتری معرفی کنید.

معرفی بیشتر = بازدید بیشتر = فالوور بیشتر = فروش بیشتر

پس از همین حالا کارتون رو با نینجاگرام شروع کنید.

 

 میخواهم در مورد ربات تبیلغاتی نینجاگرام اطلاعات بیشتری بدست بیارم | کلیک کنید

 

امیدوارم این اشتباهات رو در بازاریابی تون با اینستاگرام مرتکب نشید و از راه حل هایی که بهتون آموزش دادم نهایت استفاده رو ببرید.

موفق و سربلند باشید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نسخه 2 ساعت رایگان ربات نینجاگرام

به همراه آموزش تصویری اختصاصی و تکنیک های منحصر بفرد
ماهانه 10 هزار فالوور واقعی و ایرانی جذب کنید
دانلود رایگان نینجاگرام 2 ساعته
close-link

نسخه 2 ساعت رایگان ربات نینجاگرام

به همراه آموزش تصویری اختصاصی و تکنیک های منحصر بفرد
دانلود رایگان نینجاگرام 2 ساعته
close-link

   این صفحه را  به اشتراک بگذارید

close-link