۵ راز طلائی موفقیت کسب و کارها از طریق اینستاگرام

برای موفقیت در بازاریابی با اینستاگرام باید با رازهای موفقیت در اینستاگرام آشنا باشید. هر چند این رازها برای متخصصان باتجربه جزو کارهای روزمره شده اما شما ممکن است با اصول آن‌ها آشنا نباشید. اما جالب است بدانید که با آشنایی و عمل به این رازها در مدیریت استراتژیک اینستاگرام کسب و کار خود به موفقیت‌های بزرگی دست خواهید یافت.

معمولا افراد کم تجربه به اشتباه، بازاریابی از طریق اینستاگرام را صرفا انتشار چند ویدئو و عکس ساده در اینستاگرام تصور کنند. اما در عمل اصولی فراتر از این برای استراتژی اینستاگرام مورد نیاز است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، عملکرد تاثیرگذاری داشته و رابطه عمیقی با مخاطبان برقرار می‌کند. از سوی دیگر نیز معمولا کسب و کارها با ارائه خدمات و محصولات مناسب، کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشند. از این رو شبکه‌های اجتماعی نیز باید به سمت افزایش کیفیت زندگی مخاطبان پیش روند. در ادامه چند مورد مهم از راز شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام را برایتان گردآوری کرده‌ایم. با عمل کردن به این رموز می‌توانید مزیت رقابتی منحصر به فردی در میان رقبای خود کسب کنید.

 

۵ راز طلائی موفقیت کسب و کارها از طریق اینستاگرام

 

1 شناخت کامل کسب و کار

بیشتر بازاریابان شبکه‌های اجتماعی یک اصل مهم را نادیده می گیرند. این اصل مهم داشتن شناخت کامل از کسب و کار است. بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید نقاط ضعف و قوت و چشم انداز مطلوب کسب و کار مورد فعالیت خود را شناسایی کنند. داشتن شناخت کاملی از نقاط ضعف و قوت، نه تنها در شبکه‌های اجتماعی، بلکه همه جنبه‌های کسب و کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   با اینفلوئنسر مارکتینگ بی حد و مرز بفروشید

برای موفق شدن در اینستاگرام، باید نکات زیر را شناسایی و تحلیل کنید:

 هدف از عضویت در شبکه‌های اجتماعی

 شناسایی مخاطبان هدف

 شناسایی محتوای جالب و جذاب برای این مخاطبان

 شناسایی زمینه‌هایی که در آن مهارت کافی دارید.

 

پس از ارزیابی این موارد، امکان راه اندازی یک پیج اینستاگرام و برنامه ریزی برای تولید محتوا، میسر خواهد بود. اگر نکات گفته شده بررسی نشوند، شیوه‌های شما مشابه بسیاری از رقیبانتان خواهد بود که کورکورانه از الگوی شبکه اجتماعی سایر شرکت‌ها را پیروی می‌کنند. اما با شناخت درست از کسب و کار می‌توان اشتراکات زیادی بین نکات قوت شرکت و خواسته مشتریان ایجاد کرد.

 

2- برنامه ریزی برای تولید محتوا

فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی باید مشابه و هم راستا با سایر جنبه‌های کسب و کار باشد. لازم به ذکر است که معمولا در قسمت‌های عملیاتی، یک فرآیند مشخص برای ارائه محصول یا خدمات انجام می‌گیرد. در امور مالی نیز یک برنامه سالانه جامع تعریف می‌شود و بازرسی‌های روزانه و هفتگی برای صورت‌های مالی انجام می‌گیرد. در قسمت فروش نیز اهداف و برنامه‌های اجرایی به منظور رسیدن به موفقیت تعریف می‌شوند.

برای موفقیت در شبکه‌های مجازی باید برنامه‌ریزی و مقاصد معینی تعریف شود. اولین قدم قبل از شروع فعالیت در شبکه‌های مجازی ، تبیین برنامه سالانه و ساز و کاری برای تحلیل آمار شرکت می‌باشد.

برای موفقیت استراتژی بازاریابی خود باید روند بازاریابی شبکه اجتماعی خود را تحلیل کنید. آمارهای مختلف را با هم مقایسه کنید. بازخوردهای مثبت را شناسایی کرده و کسب وکارتان را در این مسیر پیش ببرید.

 برای بدست آوردن آمارهای دقیق از پیج اینستاگرام تان، باید به اکانت تجاری تبدیل کنید.

 

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   تلگرام یا اینستاگرام؟ روی کدام یک سرمایه گذاری کنیم

 

3 تعامل سازنده با کاربران

نظراتی را که مخاطبان زیر پست‌های کسب و کار شما قرار می‌دهند، جدی بگیرید. این نکته را می‌توان یکی از راز های موفقت در اینستاگرام دانست زیرا راهی برای تعامل سازنده با مخاطبان می‌باشد. از سوی دیگر نیز سعی کنید به نظرات مخاطبان در شبکه‌های مجازی، شخصا پاسخ دهید. هر چند این کار زمان و نیروی زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، ولی تاثیر خیلی زیادی در موفقیت کسب و کار دارد.

 

 

4- مسیریابی برای رسیدن به موفقیت

پست‌های منتشر شده در اینستاگرام خود را به صورت سالانه و ماهانه بررسی کنید و پست‌هایی که بیشترین بازخورد را داشته‌اند شناسایی کنید. دانستن اینکه چه محتوایی مناسب با کسب و کار شماست، استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما را تقویت می‌کند. شناسایی روش تولید محتوا و پست‌هایی که بیشترین استقبال را داشته اند را به شکل مداوم تکرار کنید. سعی کنید از انتشار محتوا و مطالبی که بازخورد مثبت زیادی نداشته‌اند نیز خودداری کنید. با انجام این کار، عملکرد سالانه شما رفته رفته بهبود خواهد یافت.

 

5-جذب مجدد مخاطبان و افزایش فروش

پیشنهاد میکنم هر ماه به پایگاه داده مشتریان و فالوورهاتون سر بزنید. این کار یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی هستش و باعث یادآوری مجدد محصولات و خدمات تون میشه.

 اما چطور ممکنه که بتونیم به فالوور هامون پیام شخصی بدیم؟؟

یک راه بسیار آسان و طلائی اینه که به افرادی که شما رو فالوو کردن، برای پست آخرشون کامنت بنویسید و بگید که خیلی ممنونم که من رو دنبال میکنید و از آنها بخواهید صفحه شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. ویا میتونید بگید که محصول جدید منتشر شده.

با این روش آنها دوباره به مخاطبان شما افزوده می‌شوند و به اعضایی فعال تبدیل می‌شوند.

به یاد داشته باشید که این روش به توسعه شبکه اجتماعی کسب و کارتان کمک زیادی خواهد کرد. جالب است بدانید که این راز شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، بسیار هوشمندانه است. با عمل کردن به این راز، خدمت‌رسانی به مشتری، مدیریت فروش و توسعه شبکه اجتماعی در کنار هم محقق می‌شوند.

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   کسب درآمد از اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید

اما چگونه این ایده را در کسب و کار مان پیاده سازی کنیم؟

پاسخ بسیار ساده است. از طریق ربات نینجاگرام

با استفاده از ربات نینجاگرام، آدرس پیج هدف را پیج خودتان قرار دهید و ربات رو تنظیم کنید روی ارسال کامنت تا به صورت خودکار کامنت های تشکر رو به مخاطبین فعلی کسب و کار تون بفرسته.

این تجربه شخصیم بود که دوست داشتم باهاتون به اشتراک بگذارم. خیلی خوشحالم که میتونم از طریق وبسایتم این اطلاعات رو با شما همراهان عزیزم به اشتراک بگذارم.

 

امیدوارم از این تکنیک هایی که یاد گرفتید، نهایت استفاده رو ببرید.

موفق باشید

 

2 دیدگاه ها

  1. ماندیان گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    امروز ایمیل آموزشیتونو دریافت کردم. خیلی عالی بود. همچنین مطالب مربوطه
    خواستم ازتون تشکر کنم واقعا عالی بود. برای ما که خیلی کم آشنایی با مدیریت محتوا داریم یک هدیه ی بی نظیر بود
    ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نسخه 2 ساعت رایگان ربات نینجاگرام

به همراه آموزش تصویری اختصاصی و تکنیک های منحصر بفرد
ماهانه 10 هزار فالوور واقعی و ایرانی جذب کنید
دانلود رایگان نینجاگرام 2 ساعته
close-link

نسخه 2 ساعت رایگان ربات نینجاگرام

به همراه آموزش تصویری اختصاصی و تکنیک های منحصر بفرد
دانلود رایگان نینجاگرام 2 ساعته
close-link

   این صفحه را  به اشتراک بگذارید

close-link