تلگرام یا اینستاگرام؟ روی کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟

 

اینکه تلگرام یا اینستاگرام رو انتخاب کنیم سوال خیلی از افرادیه که کسب و کار دارند. طبیعتا یکی از این دو مورد می تونن درآمد و فروش چند میلیون تومانی ما رو در ماه تضمین کنه.

 

برای اینکه بتونیم بهترین شبکه اجتماعی رو برای بازاریابی و تبلیغات مون انتخاب کنیم باید معیار های زیر رو بررسی کنیم.

 نرخ تبدیل

میزان کاربر پسند بودن

میزان وقتی که کاربران صرف می کنن

میزان تاثیر گذاری

میزان اعتماد پذیری

 

 در ادامه تک تک این بخش ها رو با مثال بررسی میکنیم.

تلگرام : جایی برای اعتماد کردن

اعتماد-سازی-در-تلگرام

امروز تلگرام محبوب ترین برنامه پیام رسان در ایرانه. و کاربران زیادی در تلگرام وجود دارن.

اگر از تلگرام درست استفاده کنیم می تونیم افراد بسیار زیادی رو جذب خودمون و برند مون کنیم به شرطی که به اعضای گروه مون، آموزش های فوق العاده مفیدی رو بدیم و در عین حال نیز پاسخگو تمامی سوال ها و نیازهایشون باشیم.

اشتباه رایج در استفاده از تلگرام:

اکثر افراد و برند هایی که امروز می بینیم، صرفا یک کانال تلگرام درست کردن و در آن نمونه کارهایشون رو می گذارن. اما این افراد هیچگاه از خودشون سوال نمی کنن که چرا مردم باید کانال آن ها رو دنبال کنن ؟

چه ویژگی منحصر به فردی این کانال داره که کانال های مشابه ندارند؟

آیا اگر من از این کانال لفت بدهم ( خارج شوم )، احساس می کنم یک فرصت بزرگ رو از دست داده ام؟

آیا این کانال مطبی داره که اگه من یک روز آن رو از دست بدم، خودم رو سرزنش کنم؟

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   اگر کسب و کار دارید، با این تکنیک ها فروش خود را متحول کنید!

 

مردم هیچ اهمیتی به ما و به محصولات مون نمی دن مگر اینکه بدونن می تونیم به آن ها کمک کنیم. خب با توجه به موضوعاتی که عنوان شد خیلی راحت متوجه می شیم که داشتن یک کانال به تنهایی هیچ کار مثبتی انجام نمی ده.

 

اما راه حل چیه:

راه حل چیست؟

ما باید در کنار کانال تلگرام مون، یک سوپر گروه هم داشته باشیم تا کاربران آنجا بتونن آزادانه و به راحتی سوال هاشون رو مطرح کنن. بطور مثال شما آموزش تناسب اندام در خونه رو می دین.

 

کافیه یک سوپر گروه در تلگرام تشکیل بدین که دائما به کاربران تون راهنمایی های رایگان بدین. تا جایی که می تونید با جان و دل مشاوره رایگان بدین تا بتونید اعتماد کاربران تون رو بدست بیارید.

 

مهم ترین نقطه قوت تبلیغات در تلگرام، آنلاین بودن کاربران اونه که باعث میشه که محتوای تبلیغی شما خیلی راحت در دسترس قرار بگیره. همچنین انتشار یک پست تلگرامی خیلی سریع در میان کاربران اتفاق می افته.

اما از سوی دیگه تعداد زیاد پیام هایی که در طول یک روز در معرض دیدکاربران قرار می گیره، باعث میشه که تبلیغ شما در میان اونها گم بشه.

 

قبل از تلگرام، برنامه های واتس آپ، لاین و وایبر به ترتیب، مدتی جز محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در میان ایرانیان بودن. اما حالا تلگرام در اوج محبوبیته. شاید طولی نکشه یک اپلیکیشن دیگه جایگزین تلگرام بشه. بنابراین ساختن کانال و جذب مخاطب از طریق بازاریابی و تبلیغات در تلگرام یک نوع سرمایه گذاری خطر پذیره.

اینستاگرام : جایی برای جذب کاربران جدید

 

ایننستاگرام-و-جذب-کاربران-جدید

همانطور که می دونید اینستاگرام شبکه اجتماعیه که بر پایه عکس و فیلم بنا شده.

اکثر کاربران زمانی سراغ اینستاگرام می روند که حوصله شون سر رفته باشه و یا اینکه بخوان سرگرم بشن. پس با توجه به همین موضوع قرار دادن پست های آموزشی و تخصصی در این شبکه اجتماعی به هیچ وجه کار درستی نیست مگه اینکه یکم چاشنی سرگرمی بهش اضافه کنید.

مخاطبان اینستاگرام نسبت به تلگرام بیشتر هستن و کاربران اینستاگرام از لحاظ روحی بسیار حساس تر هستن چون دائما در حال قضاوت کردن مردم و خودشونن. پس باید بدونیم تنها زمانی می تونیم برند موفق در اینستاگرام داشته باشیم که به مردم حس خوبی رو منتقل کنیم.

به عنوان مثال اگه آموزش تناسب اندام در خانه به آن ها می دیم باید بتونیم تکنیک های کوچکی رو یاد بدیم که بتونند آن رو انجام بدن. همین موضوع باعث می شه به یک موفقیت کوچک اما شیرین دست پیدا کنن. و به خاطر همین موفقیت، عاشق برند و محصولات تون خواهند شد.

 

نرخ تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام :

تعداد زیاد مخاطبان و امکان جستجو در میان محتوا در اینستاگرام، این امکان رو به وجود میاره که اگه به درستی نیازهای کاربران بازار هدفتون رو شناسایی و محتوای خلاقانه رو برایشون تولید کنید به همراه هشتگ گذاری مناسب، براحتی بتوانید افراد زیادی رو جذب کسب و کار خود کنید.

شاید مدت زمانی که کاربران در اینستاگرام سپری می کنن نسبت به تلگرام کمتر باشه اما تصویر محور بودن اینستاگرام باعث می شه تا کاربران از گشت و گذار در صفحات اینستاگرام لذت بیشتری ببرند.

شاید در کوتاه مدت نرخ تبدیل کاربران به مشتری بسیار کند باشه اما به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام یک روش بلند مدت در جهت برندسازی و افزایش درآمد هستش.

تلگرام یا اینستاگرام؟ روی کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟

پیشنهاد من اینه که تمرکز اصلی تون رو روی تبلیغات توی اینستاگرام بگذارید. چون در بلند مدت می تونه شهرت و درآمدی برای تون ایجاد کنه که سوپرایز بشید.

 

این مطلب را نباید از دست بدهید :   10 نکته ساده برای حفظ امنیت اکانت اینستاگرام + ویدئو

سعی کنید متوجه بشید بیشترین نیاز و خواسته مخاطبین اینستاگرام تون چیه و دائما درباره آن ها صحبت کنید. و راه حل های بی نظیرتون رو به آن ها ارائه بدین.

 

پس همیشه تمام تمرکز تون روی بهبود وضعیت مخاطبان تون بگذارید و این کار رو با جان دل انجام دهید. قطعا در بلند مدت پاسخ های مثبتش رو دریافت خواهید کرد.

 

 

چگونه در اینستاگرام رشد صعودی داشته باشیم؟

نینجاگرام

شما توی اینستاگرام به یک چیزی نیاز دارین که دائما شما رو به افراد جدید معرفی کنه و افراد جدید رو با شما آشنا کنه.

یکی از راه های قدرتمند برای معرفی شما به افراد جدید استفاده از ربات نینجاگرام هستش که تقریبا 5 درصد برندها و کسب و کار ها از این ربات استفاده میکنن.

شما قطعا محصولات و خدماتی دارید که نیازهای کاربران رو برطرف میکنه. یکی از دلایلی که باعث میشه فروش تون کم باشه و مخاطبین کمی داشته باشید، اینه که افراد شما رو نمیشناسند و همین موضوع باعث میشه فکر کنید که شاید خدمات شما به درد کسی نمیخوره.

درحالی که هر خدمتی بازار هدف خودش رو داره و فقط کافیه اون بازار رو از وجود خودتون مطلع کنید.

 

 

 

پکیج ربات-پیشرفته-نینجاگرام

میخواهم از ربات نینجاگرام برای رشد کسب و کارم استفاده کنم

 

موفق باشید

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نسخه 2 ساعت رایگان ربات نینجاگرام

به همراه آموزش تصویری اختصاصی و تکنیک های منحصر بفرد
ماهانه 10 هزار فالوور واقعی و ایرانی جذب کنید
دانلود رایگان نینجاگرام 2 ساعته
close-link

نسخه 2 ساعت رایگان ربات نینجاگرام

به همراه آموزش تصویری اختصاصی و تکنیک های منحصر بفرد
دانلود رایگان نینجاگرام 2 ساعته
close-link